سرخط خبرها

تاکتیک گل‌محمدی برای قهرمانی دوباره لو رفت| همان دفاع همیشگی!

  • کد خبر: ۱۷۵۵۸۵
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
تاکتیک گل‌محمدی برای قهرمانی دوباره لو رفت| همان دفاع همیشگی!
یحیی گل‌محمدی قصد دارد با همان فرمول دفاعی فصل پیش قهرمانی دیگری را برای پرسپولیس به دست آورد.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس به دنبال تکرار همان فرمول دفاعی فصل پیش است تا شاید دوباره جام قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد.


پرسپولیس فصل قبل در ۳۰ بازی ۱۳ گل خورد که این آمار حاصل بهره بردن از یک دروازه‌بان ایده‌آل، یک خط دفاعی قدرتند و یک سازمان دفاعی کم‌نقص بود. در خط دفاع و در مرکز پورعلی‌گنجی و گولسیانی عالی کار کردند و در کناره‌ها نعمتی و دانیال هم نمایش خوبی داشتند. پشت سر آن‌ها نیز بیرانوند در بازگشت به پرسپولیس درخشید تا این تیم با اتکا به بهترین خط دفاع قهرمان لیگ برتر شود و ضعف فصل قبل‌تر خود را جبران کند.


دو فصل قبل استقلال نیز با اتکا به همین خصوصیت قهرمان شد. در آن فصل گابریل پین، مربی ایتالیایی استقلال توانست یک هارمونی قابل توجه در خط دفاع استقلال پدید آورد وآبی‌ها با اتکا به همین شیوه تاکتیکی به جام قهرمانی برسند.


این تاکتیک به همه ثابت کرده که  جدی‌ترین بخش فرمول قهرمانی داشتن یک خط دفاع فوق‌العاده و یک دروازه‌بان ایده‌آل است؛ فاکتوری که در فصل قهرمانی استقلال خوزستان با عبدالله ویسی نیز در فوتبال ایران به اثبات رسید.

گل‌محمدی به حدی روی تکرار این شیوه استوار است که باز هم مدافع میانی شاخص جذب کرده (کنعانی‌زادگان) تا شاید با همین فرمول در لیگ قهرمانان هم مقابل تیم‌هایی با مهاجمان شاخص کیفیت قابل قبولی ارائه دهد و تا مراحل بالاتر صعود کند.


با توجه به مصدومیت علی نعمتی و حضور وحدت هنانوف در دفاع راست، یحیی در چهار بازی تدارکاتی تیمش از فرشاد فرجی، مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی گولسیانی و محمدحسین کنعانی‌زادگان بتدریج در قلب دفاع استفاده کرده است. او در این چهار بازی با این نفرات زوج‌های متفاوتی ساخته و همه این بازیکنان را کنار یکدیگر تست کرده است.

با وجود این سؤال بزرگ در مورد خط دفاع پرسپولیس این است که یحیی فصل تازه را با کدام زوج در مرکز خط دفاع آغاز خواهد کرد؟ آیا یحیی درصد ریسک را به پایین‌ترین حد ممکن خواهد رساند و با همان زوج موفق فصل قبل یعنی پورعلی گنجی – گولسیانی کار را شروع خواهد کرد یا کنعانی‌زادگان را جای یکی از این نفرات میدان می‌دهد؟ این سؤالی است که بعد از چهار بازی تدارکاتی انجام شده نمی‌توان به آن پاسخ داد چرا که ترکیب دفاع میانی تیم در هر بازی و هر نیمه چرخشی بوده است و شاید تا رونمایی از ترکیب اولین بازی مقابل آلومینیوم اراک باید منتظر ماند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->